Saturday, February 6, 2010

3 Bulan Bersama Raja Shahriman

Kisahnya bermula pada 5/7/2009 bersamaan hari ahad. Pada pukul 6.30pm setibanya aku di Kg Kota Lama Kanan Kuala Kangsar,aku menumpang di rumah makcik ku yang sekian lama,baru sekarang aku kenali.haha. 1 hari yang sangat memenatkan. Pengalaman yang aku dapat ini tidak dapat dirasai oleh orang lain,aku sangat bersyukur dapat menimba ilmu dengan Raja Shahriman Raja Aziddin,salah seorang pengarca besi terulung.

6/7/2009 - Hari pertama praktikal,dia memperkenalkan dirinya sebagai Abang Man,orangnya sangat berbeza dengan penampilannya kerana ternyata orangnya sangat peramah,baik hati,bertimbang rasa,tidak kedekut dengan pengalaman sebelum ini dan penerimaan keluargannya sangat baik terhadap aku,aku dilayan seperti keluarga mereka sendiri.

walaupun aku berseorangan praktikal selama 3bulan di kuala kangsar,banyak kenangan manis sepanjang berada disana,belajar mengenal erti susah dengan berulang alik dari bengkel ke rumah dengan menaiki basikal,walaupun pada mulanya aku disini tidak mempunyai kawan dengan berkat usaha aku sepanjang minggu di pekan kuala. Akhirnya aku menjumpai kawan satu perjuangan(kawan Skate) Terima kasih kepada PAAN,ALONG,PIE AFRO dan ramai lagi yang sudi jadi kawan aku disana.

Sepanjang 3bulan aku disana aku menetap di rumah makcik aku,iaitu makcik rahmah,rumahnya terletak di kota lama kanan,lebih kurang 1km dari pekan kuala.(hari-hari kayuh basikal:)

Aku sangat rindu keluarga di kuala kangsar!!

Dengan ini aku nak berterima kasih kepada :
RAJA SHAHRIMAN RAJA AZIDDIN (ABANG MAN)
RAJA JOHANIS (MAK ENGKU)
NORMALA (KAK MALA)
MAKCIK AH
ABANG MAT
RAJA AZMIN (ABANG MIN)
MAKCIK RAHMAH SEKELUARGA
PAAN SK8
PIE AFRO SK8
ALONG SK8
ORANG KUALA KANGSAR :D
ABANG HALIM
ABANG EDDY
ABANG LEE KEET SEAN
ABANG SHARUDIN BIN MAN(PENGUKIR HULU KERIS)
BUDAK2 STPM BUKIT MERCU 2009

Aku berasa bangga dan teruja kerana dapat terlibat dalam Pameran Solo Rhythm of 21st Century Monologue of Raja Shahriman

gambar sepanjang disana:

Gambar semasa dekat Kem Seni Visual Perak

MAK ENGKU & KAK MALA

Aku & Abang Man & Gejolak Api

Abang Man (My Sifu)

Arca-arca

Proses pembuatan painting(terbaik)

ketuk mengetuk amalan mulia.haha.


katalog raja shahriman :)

Kacau dodol,best siot.

operasi mengecat

GAMBAR SELEPAS SELESAI 3 BULAN DISANA

Abang Man Family :)

Aku & Abang Mat & Abang Man

Mak Engku & aku & abang Man

hahaha


THANKS ALL!

2 comments: